A titkos kör (sorozat)

 magyar címe: A titkos kör
 eredeti címe: The Secret Circle
 év: 2011
 amerikai fantasy, könyvadaptáció, YA, boszorkányság
 forgalmazó: The CW

 "Miután édesanyja meghal, Cassie Blake nagymamájához költözik. A lány gyorsan beilleszkedik a helyi középiskolába, és csakhamar az is kiderül, hogy felmenői boszorkányok voltak sőt,Cassie is egy közülük. A lány és újdonsült barátai egy titkos kört szerveznek, és hatalmukat arra használják fel, hogy legyőzzék a gonosz erőket."

 Imdb: 7,3/10
 Előzetes:  katt

 

   Ez egy tipikus könyvön alapuló sorozat próbálkozás, hátha képi formában nagyobb közösségre talál.
   Megvallom nektek az őszintét, ben csodálom, hogy könyv verzióban, a magyar fordítást elkaszálták. Én is adtam neki egy esélyt anno, az alapötlet kifejezetten az én világom (mind a mai napig), ám mindössze azért tartottam ki mellette, mert megvettem a teljes sorozatot, ami megjelent belőle, s pénzt ablakon kidobni vétek.
A tv sorozattal is hasonlóan jártam, ugye az is befuccsolt, de becsülettel, az utolsó részig nézői közt voltam. 
Mi a véleményem?
Egyértelműen utóbbi nyert. Messze sokkal látványosabb, érdekes mód, kidolgozottabb. A főszereplőt nem szívlelem, ő az a hősnő, akit úgy vélem, sokan tépnénk meg olykor, olyan fatális hibákat vét. A színésznő sem épp a kedvencem, van benne valami unszimpatkus, amit nem tudok hova tenni. Phoebe Tonkins ellenben a H2O nyugis, okos sellője után nagyot villantott. A gimiben, a kovenben fixen utálnám, külső szemlélőként nézve viszont bemutatta, milyen sokoldalú színésznő.
A többiek adták magukat, ránézésre is eldönthető volt, melyik lapot oszthatták rájuk, azt hozták, ennyi.
   Maga a sztori kiszámítható ugye, egészen gyorsan lelövik a nagyobb dolgokat, a végkifejlet ugyan várat magára, mégis kliséhalmozás van. Úgy érzem, jobban ki lehetett volna használni a lehetőségeket, az egész alapja tényleg szuper, megnyitnak egy csomó kaput és ennyiben hagyják. 
Ez a "ki kivel" huzavona is elment szódával, szimpi volt, ahogyan Diana hisztije elmaradt, felnőttként kezelte a dolgot, míg Cassie tökéletesen, vitathatatlanul elnyerte a Miss Hisztérika címet, ilyen unszimpatikus keménykedő, elveszett lányt... El vagyok ezektől szokva, látszik, ritkábban olvasok már, mert bőven akadnak ilyeneket a kedvelt kategóriámban. 
   Összegezve: Az alapokat adom. Jók a lehetőségek, s könyv forma helyett képi verzióban emészthetőbb. Szerintem.
A karakterek/szereplők jelleme adja a megszokott YA fantasy formát, Phoebe Tonkins az egyetlen, akit kiemelnék, nekem az ő színészi játéka tetszett a legjobban. 

Ajánlom azoknak, akik unaloműzőt keresnek és érdekli őket a boszorkánysággal fűszerezett gimis élet, mert ez nagyjából, tömören így foglalható össze. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése